midsommar helgen ! :)

Nu är ja ju lite seg på att skriva, så ja kanske inte kommer ihåg exakt alla detaljer, men jag ska försöker skriva ner så mycke jag bara kommer igår ;)
Fredag, fredag morgon sitter ja och ska övningsköra mot örträsk.. kör ungefär till vännäs. och där byter vi chafför. så då tar min bror över ist ^^ sen när vi kommer hem, så får jag mensverk och ha jätte ont och vill bara hem ! ;/ sen efter de ade gått över lite så klädde ja på mig och sminkade mig lite grann, sen gick vi över till mosters stuga där bjöd min kära moster på en fördrnik, men jag vílle inte ha någon pågrund av min mensverk ! :/ smakade lite av mamma.. och tyckte den var riktigt god. hehe ! :P
sen fick vi någon förrätt ;P den var riktigt god Mmmm.. hehe .. :)
till midddag, ; så fick vi potatisar, och grillat kött. sallad.grillade annanas. grillade majskorvar.
de var så sjukt gott, :) med ett otroligt härligt sällskap ändå.. :D
drack vin till maten ! ;)
dom som va me var ; ja, mamma, andré (brorsan) , Lars (mammas särbo)
Moster , Thommy (mosters man) Lars , och honoms fru :)
gick och la mig riktigt tidigt typ var så jävla trött. hade sovit så dåligt natten till.. :/ gick och la mig vid typ 11 ungefär. men de var väl ändå rätt så najjs. ;)


Jamen då ha vi lördag vaknar hyffsat tidigt, eller med andra ord.. jag blev väckt..vid nio tiden (inte klokt)
sen så kliver ja upp vid 11 och äter frukost.. och sen så håller mamma på att göra fika till alla som var med igår.. hehe
mamma bjuder alltid, alltid ¨på fika dagen efter ^^
jag var helt död den dagen av min mensverk så ja fikade typ ingeting.. :/ ^^ dom kom ungefär vid två tiden .. och då blev de två olika pajjer, och sen blev de kaffe så klart till det, och även glass, jordgubbar, grädde, socker fanns också tillgängligt på bordet, hihi riktigt underbart. sen så diskar mamma bort och tar undan från bordet, och efter det, så åker vi ut och övningskör riktigt mysigt hehe ! ;)
skjutsade andré ut i skogen för att han skulle få fiska, men sen drig vi ut i byn och snurrade runt, skulle kolla om min morbror (ingemer) om han var hemma men tråkigt nog så var han int de :/ ..
sen for vi där ifrån mot stugan :p och sen duschade jag. och började sminka mig lite grann och klä på mig förståss. de blev en kjol  ch ett linne, och bara en liten kofta hihihi :P
sen ut me bilen igen för att övningsköra och hämta bror :D !!!
han fick inge napp :O
ja sen skyndade vi oss hem (stugan) för att dom skulle fixa sig inför middagen.. :)
vi var bjudna på middag uppe i byn ! ;) hos lars och honoms fru ! :) 
 förrätt så blev de skink pajj...
sen fick vi fisk (lax) och potatisar och sallad, och vin till maten, fika fick vi hjortron (elle rhur de nu stavas ! ^^) och grädde till :) riktigt gott, sen så gick ja till en tant, som har tagit över min favorin hund.. så for dit och hälsade på ohc allt var bara bra med tanten, men jag vet int eriktigt hur vovve mådde.
vovve heter Foxi (medans när jag hade dne som liten valp så kallade jag den för Cissi) hihi :P
och när man säger Cissi, så kommer den igår och river och så haha  ! ;)
ja tillbaka till allt, ^^ hunden är tjock.. (ganska rejält.) och sen så är klorna långa ! :/ osv. så är de på hennes andra hund också! :/
aja jag satt där och snackade ett tag, och sedan så ringer ja sara och frågar om ja kunde komma förbi medans ja var på byn! ^^ och de fick ja så då for ja från rebecka (tanten) och sedan till amanda och alla dm andra , sara förståss. :) hehe <3

for vi ner till hmebygdsgården. där de var dans och riktigt mysigt. jadu riktigt trevligt hade jag .. mycke skratt och mycke glädje tårar de var så sjukt grymt sällskap och + hade jag så trevligt där med sara :)
sara är min gamle granne, men hon flyttade te norge ! ;/
sen söndag, inte så himla mycket jag övningskörde lite skjutasade andre så att han fick fiska igen, och sen blev de int mycke... mamma städade stugan för att förberada oss för att sticka där i från.. jag plockade klädde på mig osv, fixade mig allmänt.. från örträsk till vännäs så övningskörde ja :) hhihi
drog först till lisa för att snacka lite med henne och sedan for ja te elias. och vi gjorde int så mycket vi såg bara film typ ^^ :P

vädret, var inte de finaste, regn regn regn uppehåll ( mulet ) lite solsken i 10 min.
hahha jaa mest regn. hejdå!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0