jävla skit, jävla liv.

Ett liv, som man knappt förstår sig på, ett liv som bara finns, hmm. vad är de man gör egentligen? jag försöker och försöker, men inget blir rätt, jag försöker kämpa igenom de svåra, till de lätta. men vars är de man hamnar? man springer bland, lekar och svåra gångar, men ingeting är något som man kan förstå? varför människor är så komplicerad, men kan ge och ge, men aldrig få något tillbaka, man kan krama en sten men den kan aldrig gå sönder, men kan göra något bra, men aldrig få beröm för det.. när vet man när man lyckas? och när vet man att man ha gjort något bra? jag saknar vissa tider, jag hatar vissa.. vill bara glömma vissa saker, men dom ha trängt sig fast, i mitt liv. hur kan man någonsin förändra på det? och få bort det från sig ? man möter nya människor , men innan dom lärt känna en, så ger dom konstig blickar på en, och sneglar " och dömmer en, hur man klär sig, hur man går, hur man sminkr sig " varför kan inte människor förstå att en födds en människa till vår jord, varför kan vi inte acceptera den människan och älska den ? och leva med att den kom till världen, ? varför är alla männsikor så svåra att förstå? Varför kan man inte bara ge vänliga blickar och önska dom välkommen till livet? än att hata dom vid första ögonkastet? hmm. förstår att man inte kan älska dom vid första ögon kastet, men vi alla förtjänar en chans, varför måste ens liv, vara så svår? både att förstå, och leva i ? varför ska de förekomma mobbning? och misshandel? , när ska människor, förstå och vara goda? men tyvärr så finns de hur onda människor som helst, ja dom som verkligen hatar och dom som verkligen inte förstår något, som bara ger dumma blickar och onda miner, och dom som ryter åt en flicka som inte gjort något ont? en flicka , som bara får en massa skit? som aldrig får vara med i något? Varför kan ingen människa förstå, att vissa är sämre på att göra något, och svårare att lära sig, än andra. det finns mycket av människor som svär, som dricker, som röker, som snusar, som drogr, men varför? varför gör dom det? är det för att dom inte ha det lätt? och söker sig till en annan värld, och vill försämra sig själv, för alla människor bara trycker ner dom mer och mer ?!?!? jag vet inte, jag vill veta, men kommer aldrig att få veta det, men samma sak med körkortet, vissa tar det, vissa tar det senare, och vissa tar det aldirg, men dom är inte sämre människor, för att dom inte tar det när dom är 18, eller om dom tar det senare, eller om dom inte tar det alls. varför ska alla skryta hur bra dom är? varför ska dom bara verka dom bästa? och klandra ner på dom andra? en flicka, kanske sitter i världen och både skär sig själv, och söker hjälp via alkohol, men ingeting blir bättre? bara en massa jävla skit, som blir bara värre här i livet, varför ska människor, få må så dåligt att en dag kommer en massa tankar, varför lever jag? varför gråter jag? varför förtjänar jag ett liv? och varför ska ja få kämpa mig igenom livet? varför föddes jag? när jag bara får en massa straff och när jag bara får problem, och när allt bara faller sig i mig ? varför ska någon sin jag ens försöka med att fortsätta att bygga ett liv ? många tar sitt liv, får för lite hjälp, börjar med skära sig, och använda hjälp av alkohol och knark, droger, men inget dom hjälper, bara för ena sekunden, och sedan sitter man där i klistret, och sen så avslutar man med att ta sitt liv för att de verkligen inte finns någon hjälp och någon som ens ids sig brydas. som inte bryr sig, eller någon som orkr att kämpa igenom eller orka vara stark nog själv. som inte ha vänner som finns , eller någon familj som ens orka bry sig , ? varför ska det vara så ? varför finns det inte bättre hjälp? eller varför kan inte människor förstå att när man mår dåligt blir bara drogerna värre? varför ska det finnas droger? och alkohol? det blir bara värre och en massa jävla skit!? om det bara kunde finnas bättre hjälp och bättre respekt mot allt och alla, varför man inte bara kan le ist för att ge en massa otydliga blickar, och miner, varför man måste, klandra på andra. eller låta dom sitta ensam i ett hörn, på skolan, på en fest , jamen vad som helst, vad händer när en människa, dör för hon orkar ej kämpa, hon ha det svårt. och hon tar sitt liv? och det står i tidningen och människor dom läser?^** får dom ingen jävla klump i magen, på hur fan ha vi accepterat hennes liv? varför kunde vi inte acceptera henne för hur hon föddes till? varför ska det vara så svårt och förstå? att alla är inte dom som är dom mest bästa människorna, eller dom som är dom finaste eller så, varför dömma en person för hennes/honoms utseende? eller dom som är grovt utvecklingstörda. det är synd om dom människorna men ändå så får dom mest bra skit, på hur dom ser ut och dom försämrar sitt självförtroende, och orkar en dag inte kliva upp på morgonen för allt som ha hänt på en dag, är så tuft så dom bara vill somna in och bara lägga sig ner och drömma sig bort, till en bättre värld? många säger, är de bättre att ta sitt liv? men de kanske de är om man itne fick komma till en värld, som man bli accepterad för. så kanske de är den ända utvägen till att ta självmord, för att dom verkligen verkligen inte orkar, vissa kanske bara försöker andas och le, fast dom tynger med en fet stor kniv i hjärtat och orkar inte kämpa egentigen?

ge och ta alla människor, det blir bara en massa bekymmer,man kan inte älska alla men man kan dom väl förstå ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0