ta vara på liv.

tjock som smal .. spelar egentligen ingen roll.. men motion och träning det behöver hälsan, bra kost och inge softhäng varenda dag.. och inte godis eller skräpmat eller chips varenda dag..
 
en chips påse måste du gå i 5 timmar för att gå bort..
 
en kanelbulle ligger på 30 minuter..
 
men ta vara på livet erat, ta er en 45 minuters promenad för eget erat bästa.. 
ni känner er piggare, ni blir gladare och ni lever ett längre liv, och ge fan i nikotinet... eller minska på det.. och minska på skräpmat och onyttigheter..! 
 
( jag ska inte säga något egentligen, men jag vill själv. börja ta vara på min kropp. och min hälsa. ) 
och har kommit igång med att dämpa på cola drickande och godis, och chips, och skräpmat..
promenerar och kör intervaller.. 
 
Promenera, spring, simma, gymma, eller gå med i andra sportiga roliga äventyrer som kan bli kul på eran fritid och ja lovar er ett glatt humör och att ni säkerligen lever längre .. 
 
 
än ett soffhäng ... sittandes och massvis onyttiga saker... ! - livet sjunker och ni dör tidigare..
 
jag säger detta för jag bryr mig, jag säger detta för jag såg nyss ett pogram som väckte liv i  mig, på kanal 5 tror jag att det var om pansionerer ( eller hur det nu stavas ) och om ett par som drar softhäng och myset och njuter för att dom fortfarande var ny kär osv.. ) men ett nyttigt program som verkligen väckte mig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0