@Måndag !

vi har haft en väldigt varm och molnig dag, jag mår väldigt bra .. 
 
ja idag äre måndag, en ny vecka som är kommen, nya tag, nya krafter samlad .
 
min måndag, - 
 
vaknar när väckarklockan ringer, något trött tittar på min kille och ser hur söt han är, och lägger mej tillbaka och snozar ett tag för att få ligga och vila i hans famn, innan jag ska ta mej upp för att göra mej i ordning.  ! tänkte promenera i morse, men kände med alldeles för trött och seg, så jag tog mammas bil.. kommer dit, och ska göra pizzza sallad, och så.. men innan ja börjar så sätter vi igång med en kaffe rast mumms ! :) sen sätter ja igång med att göra pizza sallad, maskinen slutade funka plötsligt.. fattade inte mycket av något alls, trodde jag hade gjort något, jag kollar med sabine, varför den ej funkar.. och hon kollar igenom hela maskinen, drar ut kontakten fram och tillbaka.. funkar fortfarande inte.. tanja kollar också samma saker. men funkar ej, sen kollar dom om en propp ha gått, och det hade den så.. jag kunde lätt fortsätte som småning om på att "strimla" pizza sallad :) 
 
sen efter det, så bär ja ut frysboxar där salladerna ska stå, och fixar  och så, sen ska ja skala lök och sen kär ja utav en skinnbit av min tummme, hahha det kanske låter farligt men så falrigt blev det väl ändå inte haha xD . 
sen har jag hållt på att krossa tallrikar och glas och muggar , helt otroligt , dom höll och jag blev lättnad att ingeting gick söndert .. kändes välödigt skönt :) men där emot så hände en olycka senare, då en gäst krossar ett glas som jag får då ploccka upp för , och sen har jag torkat bord, och lagt upp mat på tallrikar och burit ut dem till gästerna :) sen har jag fått äta lunch, väldigt gott, kyckling med pepparrosésås och ris, trodde inte ja skulle tycka om det alls, men faktiskt så gick det ner och gott var det !:) nu har min lilla kille gett sig iväg på jobbet och här sitter ja och skriver nå rader om min dag .
 
jag åker hem efter jag har ätit, tänkte att ja skulle säga hejdå till min kille, och prata lite med min mamma , men mamma var ute och promenerade så var jue lite svårt och prata med henne..  haha x D 
 
kommer inte på att skriva nå mera nu, men skriver nog några rader ikväll.. :)
 
 
shaooo! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0